A Matter of Choice
By now, we all know we will not return to the old normal. There is growing agreement that our recovery must lead to greater inclusion, justice and sustainability – for a Canada where everyone matters.
By now, we all know we will not return to the old normal. There is growing agreement that our recovery must lead to greater inclusion, justice and sustainability – for a Canada where everyone matters.
Le Réseau canadien pour les arts et l’apprentissage est heureux d’annoncer sa troisième série de tables rondes numériques à l’intention des intervenants du secteur des arts et de l’apprentissage. Ces discussions seront l’occasion de mettre en commun nos expériences alors que nous entamons la deuxième vague de la pandémie. En participant à ces échanges, vous pourrez notamment faire part à vos collègues des mesures que vous avez prises pour établir contact avec vos élèves, votre public et vos diverses parties prenantes, et des étapes suivantes pour votre pratique au cours des prochains mois et au-delà. Nous voulons aussi savoir ce que le Réseau canadien pour les arts et l’apprentissage peut faire pour continuer d’appuyer votre travail et celui de l’ensemble de notre secteur, afin d’assurer un solide avenir pour les arts et l’apprentissage à l’ère du numérique.
Ahead of World Mental Health Day (10 October), the Royal Philharmonic Orchestra has released key findings from recent research into music and mental health.
Asking a nationally representative sample of 2,110 adults, the survey found that:
Le 3 décembre 2010, devant une salle comble, Sir Ken Robinson s’est présenté sur la scène du Théâtre Burton Cummings de Winnipeg pour y offrir une allocution mémorable, présentée par le Réseau canadien pour les arts et l’apprentissage et le Conseil des arts du Manitoba.
On December 3, 2010, Sir Ken Robinson stood center stage in Winnipeg’s Burton Cummings Theatre and delivered an unforgettable keynote presented by the Canadian Network for Arts & Learning and the Manitoba Arts Council. Speaking on a theme of shaping the future for arts and learning, he immediately hooked his audience with one of his characteristic warm and witty observations, then proceeded to inspire the capacity crowd with a transformational vision for an education that nurtures rather than stifles creativity.
Depuis le début de la pandémie au Canada, de nombreux artistes-éducateurs et organisations du secteur des arts redoublent d’efforts afin d’intégrer l’enseignement en ligne dans le cadre de leur pratique.
Since the onset of the pandemic in Canada in March, many artist-educators and arts organizations have gone to great efforts to pivot their method of instruction to include online arts lessons and classes. Through our national roundtable discussion series, we discovered ways in which The Network could help to promote these new online offerings to help increase discoverability and engagement with the public.
Chers amis des arts et de l’apprentissage,
The arts and learning sector is facing a crisis of frightening proportions. Over the past three months, hundreds of artists, educators and organizations from across the country have told us that anti-virus measures have devastated their world, not only by disrupting programs during the pandemic but, long term, by threatening to eliminate the arts completely from post-pandemic school programming while also limiting the capacity of artist educators to rebuild their communities. Many see digital technology as an important element in their planning for recovery.